Restauracja chińska Wielki Mur Lublin - Zestawy obiadowe

By 22:07 , , , , , , ,

Dość dużo czasu upłynęło od kiedy ostatni raz prezentowaliśmy Wam recenzję jakiegoś lokalu serwującego potrawy z kuchni chińskiej, a że akurat naszła nas ochota na takie właśnie smaki przedstawimy Wam recenzję dań z takiego właśnie miejsca. Do testów tym razem wybraliśmy restaurację chińską "Wielki Mur" działającą nieprzerwanie już od 1999 roku co samo w sobie jest pewną rekomendacją choć okres działalności czasami może mylić. Lokal znajduje się na ulicy Harnasie 11 i większość osób mieszkających w okolicy Czechowa powinno go kojarzyć.

Kurczak w sosie z sosem słodko kwaśnym z Restauracji chińskiej Wielki Mur Lublin
Kurczak w sosie z sosem słodko kwaśnym
z Restauracji chińskiej Wielki Mur Lublin
W restauracji możemy zamówić wiele różnych dań zaczynając od wielu typów kurczaka, poprzez kaczkę, owoce morza, wieprzowinę. wołowinę, zupy, ryby aż na makaronie kończąc. Oczywiście w chińskim barze nie może zabraknąć sajgonek, które tutaj również znajdziemy wraz z innymi przystawkami. Ceny zestawów wahają się w granicach 14-35 złotych. Do każdego z nich można wybrać jeden z sosów: po syczuańsku(średnio pikantny), z bambusem i grzybami MU, słodko kwaśny, po pekińsku, Gong Bao na ostro z orzechami arachidowymi, czosnkowy(lekko pikantny), sos pięć smaków i sos curry(lekko pikantny).

Wielki Mur Lublin
Chrupiący filet z kurczaka z sosem po syczuańsku
My zdecydowaliśmy się na zestawy obiadowe z ryżem i sałatką słodko-kwaśną z kapusty w cenie 13,90 zł. Chcieliśmy poradzić się w sprawie sosów do dań Pani przyjmującej zamówienie lecz niestety nie potrafiła nam doradzić, więc musieliśmy sami strzelać, która potrawa będzie smakować najlepiej z danym sosem. Większość z nas wybrała chrupiący filet z kurczaka z sosami po syczuańsku lub curry. Zamówiliśmy również kurczaka w sosie z sosem słodko kwaśnym i kurczaka w sosie z sosem pekińskim. Jak na dość dużą ilość jedzenia czas dostawy okazał się szybki, bo jedzenie mieliśmy po około 30 minutach. Dostawcę było czuć z daleka bo potrawy pięknie pachniały - nie tak jak w innych chińskich restauracjach gdzie często unosi się dość specyficzny zapach. Dania były bardzo gorące tak jakby dopiero przed sekundą wyszły z kuchni. Osoby mieszkające na innych dzielnicach mogą być lekko zawiedzione, gdyż minimalna kwota zamówienia z dowozem to 25 zł, a koszt dowozu to następne 5 zł. Powyżej 50 zł dowóz jest darmowy.

restauracja chińska wielki mur
Kurczak w cieście z sosem pekińskim
z Restauracji chińskiej Wielki Mur
Ze wszystkich zamówionych kombinacji zawiódł nas jedynie kurczak w cieście z sosem pekińskim i muszę tutaj podkreślić, że i sam kurczak jak i sos był nie dobry. Ciasto, którym objęty był kurczak nasiąkało sosem i robiło się gumowate, a mięso kurczaka również nienaturalnie się ciągnęło. Warzywa znajdujące się w sosie były bardzo twarde - na brokułach można było prawie połamać zęby - a sam sos nie wnosił nic pozytywnego do ogólnego smaku. Natomiast kurczaka w sosie z sosem słodko kwaśnym, chrupiący filet z kurczaka z sosami po syczuańsku lub curry możemy Wam zdecydowanie polecić. Mięso w tych daniach było bardzo mięciutkie i smaczne, w sosie curry było od razu czuć tę przyprawę, a sos słodko-kwaśny był po prostu idealny. Na pochwałę zasługuje również surówka, która miała swój wyraźny smak i dobrze komponowała się z resztą jedzenia.

Wielki Mur okazał się restauracją, w której część dań możemy z czystym sumieniem zdecydowanie polecić lecz części trzeba zdecydowanie unikać. Jeśli zamówicie te zestawy, które zarekomendowaliśmy na pewno nie będziecie zawiedzeni, a jeśli jesteście ze strefy darmowego dowozu lub będziecie składać zamówienie opiewające na kwotę powyżej 50 zł nie zapłacicie szczególnie drogo. Co prawda Wielki Mur nie oferuje żadnych promocji ale ceny nie są jakoś wywindowane aby odstraszały od zamawiania. Martwi jedynie dość krótki czas otwarcia lokalu - od 12 do 21. Ostatecznie restaurację chińską Wielki Mur polecamy bo dawno nie jedliśmy tak dobrych dań chińskich.