"Sao Mai" Smaki Orientalne Lublin - Kurczak pikantny i kurczak z grzybami mun

By 20:56 , , , , , , ,

Po wczorajszym odcinku "Kuchennych rewolucji" naszła mnie ochota na coś z kuchni chińskiej. Choć sam odcinek nie zakończył się happy endem to czasami lubię zjeść kurczaka czy wołowinkę przygotowaną na jeden z tysiąca różnych sposobów, które są zazwyczaj dostępne w takich restauracjach. Przy okazji zakupów w Realu udałem się do lokalu Sao Mai Smaki Orientalne, który znajduje się w środku hipermarketu i jest często odwiedzany przez studentów medycyny z pochodzenia azjatyckiego co jest w moich oczach dość dobrą rekomendacją.



Kurczak pikantny
Z tego co udało mi się wygooglować wynika, że całe menu jest dostępne w dowozie. Nie wiem jednak czy trzeba płacić za niego dodatkowo. W każdym razie za dowolne danie na wynos zamawiane na miejscu trzeba dopłacić 50 gr - jak wytłumaczyła ekspedientka - za opakowanie. Kupiłem dwa dania: pikantnego kurczaka i kurczaka z grzybami mun. Potrawy nie są drogie - większość w nich mieści się w przedziale 11-15 zł. Przygotowanie było bardzo szybkie i już po około 10 minutach jechałem do domu sprawdzić jak moje jedzonko będzie smakować.

Kurczak z grzybami mun
Porównując do AMCF, które opisywałem już na blogu jedzenia jest dużo więcej, a przede wszystkim samego mięsa no i mamy surówkę. Osobiście chciałbym aby było więcej ryżu ale to już sprawa indywidualna. W każdym bądź razie wybór Sao Mai pod względem kryteriów cena/ilość jest na pewno lepszy niż American Chinese Food. Dania wyglądały bardzo dobrze i tak samo smakowały. Kurczak nie był przesuszony i był całkiem smaczny tak samo jak sosy, które smakowały mi w obydwu posiłkach, choć przy pikantnym kurczaku nie było za bardzo czuć tej pikanterii i moim zdaniem powinien być ostrzejszy. Warzywa nie były najwyższych lotów i jeśli miałbym się przyczepić to jedynie do nich. Mógłbym też podciągnąć pod ten dość chłodny osąd także surówkę, która była dość neutralna w smaku ale może taki był jej zamysł.

Dania z Sao Mai Smaki Orientalne Lublin
Sao Mai jest jedną z tańszych chińskich restauracji w Lublinie. Zamawiając tam dostajemy duże porcje całkiem dobrego jedzenia za niewygórowaną cenę - idealne miejsce na obiad dla studentów mających przerwę w czasie zajęć. Minusem jest brak informacji o lokalu w Internecie - nie można nigdzie znaleźć menu - oraz jednak nie najwyższa jakość wszystkich oferowanych produktów - choć tak zapewne jest w większości fast foodów. Sao Mai Smaki Orientalne wygrywa jednak z AMCF przede wszystkim opłacalnością bo tu i tu dania smakowały dość dobrze, a cena i ilość jedzenia przemawia za tym pierwszym. Jeśli więc będziecie na zakupach w Realu i zgłodniejecie możecie udać się do Sao Mai - nie powinniście być zawiedzeni.

Sprawdź nasze poprzednie recenzje:

10 komentarze

  1. Popieram recenzje wyżej, jest to naprawde najlepsza chinszczyzna w Lublinie, jest w super niskiej cennie, jadam tam praktycznie codziennie. Wiec Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedzonko w Sao Mai palce lizac, polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo polecam Sao Mai zawsze miła obsługa i pyszne jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Restauracja Sao Mai jest jedyną w swoim rodzaju chińsko-azjatycką knajpką w Lublinie. Z ręką na sercu moge powiedzieć, że jest NAJLEPSZA. Przetestowalem inne chińsko-wietnamskie knajpki i zadna z nich nie jest w stanie dorownac SAO MAI. Porcje mają ogromne za przyzwoitą cenne (kurczak + warzywa = 11zl, to jest najtańsze danie do którego dostajemy ryż i surówkę). Lokal jest czysty, zadbany, higiena na wysokim standardzie (np. po kazdym kliencie stolik jest dokladnie myty przez obsluge, nigdy nie zdażylo mi się zby stolik był brudny lub się lepił), co bardzo sie liczy, a rzadko sie zdaza w innych tego typu restauracjach/barach. Dla mnie higiena i czystość jest bardzo ważna gdyż jestem studentem medycyny. Kolejna sprawa to wystoj lokalu, nie jest przesadzony, jest dokładnie taki jak ma być. Chińskie obrazki na ścianach, lampiony nad stolikami, chińskie drzewka bonsai, smoki na scianach, Super!! Obsługa również bardzo mila, zawsze pomocna i uśmiechnięta, aż chce się człowiekowi zjeść w tak miłym towarzystwie. A teraz najważniejsze, JEDZENIE. Probowałem praktycznie każdego rodzaju mięska w róznych sosach i zawsze byłem zadowolony. Daniem wartym polecenia jest cielecina z czosnkiem - niebo w gębie, mięsko dopieszczone tak jak powinno być. Polecam wszystkim jedzenie w Sao Mai. Jestem pewnien, że gdy ktos raz tam zje juz bedzie jadl codziennie tak jak jak, gdyż jest Tanio, Smacznie, Duzo i w Milej atmosferze.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiem czy mnie wycieto wczesniej, ale preferuje cuu long, tam trafia sie na rzeczywiscie egzotyczne polaczenia smakow i kucharz wie o co chodzi, jest teraz tendencja w strone duzych porcji i pogorszyla sie jednak ich jakosc, ale dla mnie najlepszy chiczyk/taj to jest cuu long.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakim znaczeniu wycięto? Nie usuwam żadnych komentarzy jeśli o to chodzi, więc musiałeś go po prostu nie dodać ;) O Cuu Long nie słyszałem ale widzę, że mają dowóz na terenie całego Lublina więc na pewno kiedyś spróbuję :)

      Usuń
  6. a ha, pewnie tych zabezpieczen nie przeszedlem przeciw robotom, pewnie bylo pozno i bylem hmmm zmeczony....

    OdpowiedzUsuń
  7. licze sie z każdym zdaniem, ale byłem w cuu long i w sao mai i stwierdzam, ze sao mai wygrywa, gdyż mają zawsze świeże mięso, pyszne dania, miłą obsługe, fajny wystrój i mają tanio (co jest bardzo ważne dla studentów). Polecam SAO MAI każdemu kogo najdzie ochota na chińczyka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Franek czy Karol? zdecyduj sie...:)

    OdpowiedzUsuń

Byłeś w tym lokalu? Podziel się z nami TWOIMI odczuciami! Dodaj komentarz poniżej: